Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Η ταινία της Τρίτης: FOXTROT





Οι Κινηματογραφικές Βραδιές σας προσκαλούν αυτή την Τρίτη, 26 Μαρτίου στις 8.45 μ.μ στο Θέατρο "ΑΠΟΛΛΩΝ", στην προβολή της ταινίας ‘Foxtrot’.


Ισραηλινογερμανική ταινία, σκηνοθεσία Σάμιουελ Μάοζ με τους: Λίορ Ασκενάζι, Σάρα Άντλερ, Γιόνατον Σιράι
Δραματική 2017 | Έγχρ. | Διάρκεια: 108'

ΥΠΌΘΕΣΗ
Ένα πρωί τρεις στρατιώτες χτυπούν την πόρτα του Μίκαελ και της Ντάφνα για να τους ανακοινώσουν πως ο νεαρός γιος τους έπεσε εν ώρα καθήκοντος. Εκείνη λιποθυμάει και αυτός βυθίζεται σε ένα βουβό πένθος.





"To ‘Foxtrot’ ξεκινά όπως πολλές ταινίες, αλλά θυμίζοντας καμία.

Αποτέλεσμα εικόνας για foxtrot ταινιαΜέσα από ένα υποκειμενικό πλάνο βλέπουμε μια γυναίκα να ανοίγει την πόρτα του σπιτιού της και, αντικρύζοντας αυτό που είναι μπροστά της, να λιποθυμά. Το ζευγάρι των γονιών μαθαίνει πως ο γιος τους έχει πεθάνει στο πεδίο του πολέμου. Κανείς δε γνωρίζει (ή έστω δε μπορεί να τους πει) πού πολεμούσε ο γιος και για ποιο σκοπό. Όμως είναι νεκρός, και οι γονείς καλούνται να αποδεχτούν αυτή τη φρικτή αλήθεια δίχως να έχουν τίποτα χειροπιαστό μπροστά τους. Σε όλη αυτή την πρώτη πράξη, η κάμερα δεν βγαίνει από τα τείχη του σπιτιού, μια οικογένεια υπό την κατάληψη της οργής και της θλίψης, με την κάμερα διαρκώς να μας υπενθυμίζει τους χώρους και τον περιορισμό τους μέσα από στατικά πλάνα δίχως αέρα, δίχως ζωή. Ο Samuel Maoz οριοθετεί το θρήνο.

Όμως η ταινία του Ισραηλινού σκηνοθέτη κρατά αυτή τη στιγμή ως απλό εφαλτήριο. Το ‘Foxtrot’ εξελίσσεται σε τρεις πράξεις, ολοκληρωτικά διακριτές μεταξύ τους, και ακόμα και το να περιγράφαμε τι αφορά η κάθε μία θα έκοβε κάτι από την δύναμη και τις διαρκείς εκρήξεις εφευρετικότητας του έργου.

Ο Maoz ποτέ δεν μένει αδρανής σε ένα σκηνικό ή σε ένα δραματουργικό σημείο, προχωρώντας σε μια ολοκληρωτική σάτιρα του στρατιωτικού παραλογισμού της χώρας του μέσα από απίστευτης δύναμης σεκάνς αγωνίας και σουρεαλιστικών εξάρσεων. Τo ‘Foxtrot’ μιλά για την κληρονομιά βίας και ματσό τελετουργικών που διατρέχουν γενιές, και το πώς καταλήγουν σε έναν πλήρη παραλογισμό, τοποθετημένο στην καρδιά της ταινίας ως κάτι το πρακτικά αχρονικό και α-τοπικό, τόσο αποκομμένο από την ανθρώπινη, χειροπιαστή εμπειρία, που σχηματίζει μια ισχυρότατη πολιτική δήλωση.

Τόσο πολύ μάλιστα που ο Υπουργός Πολιτισμού του Ισραήλ επιτέθηκε στην ταινία μετά το βράβευσή της στη Βενετία."

Δείτε το trailer:










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου