Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, η κυβέρνηση έφερε για ψήφιση τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, είτε λόγω αναστολής της οικείας εκπαιδευτικής δομής, είτε για λόγους απρόβλεπτων γεγονότων.
Παραδείγματος χάρη σε περίπτωση επιδημικών νόσων, λήψης έκτακτων μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, επέλευσης φυσικής καταστροφής ή για άλλο έκτακτο λόγο.
Η κυβέρνηση συνεχίζοντας το μύθο που έχει χτίσει γύρω από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχωρά σε ένα «τολμηρό» ανοσιούργημα ενάντια στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και εν γένει στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Με δεδομένο ότι με μια απλή υπεύθυνη δήλωση του γονέα ο μαθητής θα μπορεί να μένει σπίτι είναι πολύ πιθανό ότι σε μια σημαντική πλειοψηφία των τάξεων θα πρέπει να γίνεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος.
Όμως η όλη αυτή διαδικασία είναι απαράδεκτη καθώς:
• Δεν πατά σε καμία παιδαγωγική βάση και δεν μπορεί να προσφέρει παρά μία κακίστου ποιότητας διδασκαλία στον μαθητή που παρακολουθεί. Ο μόνος που επωφελείται είναι το υπουργείο που βρίσκει μια επίφαση για να απαλλαγεί από τις πραγματικές ευθύνες του. Οφείλει το ίδιο να ενεργοποιήσει κάθε υπάρχον νομικό πλαίσιο για αυτά τα παιδιά (π,χ το θεσμό της κατ’ οίκον διδασκαλίας κλπ).
• Υποβιβάζεται η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών. Η όλη κοινωνικοποιητική διαδικασία του σχολείου εξαλείφεται ωθώντας παράλληλα τους μαθητές ακόμη περισσότερο σε μονοπάτια διαδικτυακού εθισμού.
• Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Ταυτόχρονα πλήττεται η προσωπικότητα των μαθητών καθώς η φυσική συστολή που έχουν λόγω της εύπλαστης προσωπικότητάς τους, ενδεχόμενα θα πλήξει την αυθόρμητη συμμετοχή τους στο μάθημα και θα τους κατηγοριοποιήσει.
• Από την άλλη θα δυσκολέψει/ θα παραμορφώσει την εικόνα της παιδαγωγικής διαδικασίας καθώς αυτή θα πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες μιας ζωντανής μετάδοσης (πχ πώς θα κινείται χωροταξικά ο καθηγητής, τυχόν τεχνικά προβλήματα κλπ). Ο καθηγητής θα πρέπει να διδάσκει του παρόντες μαθητές και να στήνει «σκηνοθετικά» ένα μάθημα που θα μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή-θεατή που θα είναι κλεισμένος στο σπίτι του. Όμως το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη, δεν είναι δημόσια διάλεξη, δεν είναι ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο αλλά είναι μυσταγωγία που δεν έχει καμιά σχέση με το εικονικό σχολείο.
• Δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να διασφαλιστεί ότι το μάθημα δεν μαγνητοσκοπείται. Έτσι ο εκπαιδευτικός αλλά και οι μαθητές που θα βρίσκονται στην τάξη ανά πάσα στιγμή μπορούν να καταγραφούν (οπτικά και ηχητικά). Κάθε αποτυχημένη απάντηση ή ατυχή συμπεριφορά κάποιου μαθητή μέσα στην τάξη θα μπορεί να μετατραπεί σε υλικό για ενδεχόμενη διαδικτυακή γελιοποίηση.
Το σημερινό νομικό και παιδαγωγικό ατόπημα της υπουργού εισάγει ένα ολέθριο στοιχείο παρακολούθησης και υποτίμησης του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει να το ανεχτούμε και να αφήσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας να γίνει τηλεοπτικό θέαμα!
.
Εδώ και τώρα:
• Οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια σε αυτό το μέτρο ώστε να σταθούν δίπλα στον κάθε συνάδελφο που θα κληθεί να μπει σε αυτήν την διαδικασία.
• Η ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ να πάρει απόφαση για συνδικαλιστική κάλυψη και παρέμβαση επί τόπου στα σχολεία σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος εκβιαστεί να υλοποιήσει ζωντανή μετάδοση του μαθήματος του .
• Η ΟΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα σε αποφάσεις και συγκεκριμένες αγωνιστικές κινητοποιήσεις προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους αντίδρασης σε όλους τους συναδέλφους.
Φτάνει πια το «τηλεπαραμύθι» τους! Θα παλέψουμε για την αξιοπρέπεια μας και των μαθητών μας και την διασφάλιση του δημόσιου σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου