Το ΥΠΑΙΘ, στις 7/4, με όψιμο ενδιαφέρον προκειμένου να το αξιοποιήσει επικοινωνιακά, απέστειλε έγγραφο στις σχολικές μονάδες ζητώντας την υποβολή των αναγκών σε εξοπλισμό φορητών ηλεκτρονικών συσκευών. Τα μέσα αυτά δήλωσε ότι προτίθεται να προμηθευτεί και να παράσχει στα σχολεία για να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Βέβαια ο «θησαυρός» απεδείχθη άνθρακες, καθώς με νέα εγκύκλιο και πριν την εκπνοή της προθεσμίας την Πέμπτη 9/4, κάνει καθαρό ότι οι ανάγκες που ζητά, αφορούν αποκλειστικά τη σχολική μονάδα και όχι τα φυσικά πρόσωπα μαθητές και εκπαιδευτικούς
και μάλιστα με διευκρίνηση ξεκαθαρίζει έναν υπολογιστή ανά 45 μαθητές σε κάθε σχολείο! Με κονδύλια ΕΣΠΑ και δωρεές από χορηγούς «ευεργέτες» κάνει ένα ακόμα βήμα ιδιωτικοποίησης. Πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες και άδικα βιάστηκαν κάποιοι να χαρούν. Ως Α.Ρ.ΠΑ. επαναλαμβάνουμε τη θέση μας ότι ζητάμε υπολογιστές και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, όχι βεβαίως μόνο για να κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά για να έχουν όλο το χρόνο δίπλα τους αυτά τα πολύτιμα εργαλεία.
Η ΥΠΑΙΘ Κεραμέως και το επιτελείο της βαδίζουν σαν τον κάβουρα, ανάποδα. Πρώτα εφάρμοσαν μια κατ΄ ευφημισμό «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», σε εθελοντική - υποτίθεται - βάση, αλλά ασκώντας τεράστιες πιέσεις, στην πράξη, σε έναν ήδη πιεσμένο από τις συνθήκες εκπαιδευτικό κόσμο. Στην πορεία, ανακόλουθα και ανακαλύπτοντας την Αμερική, διαπίστωσαν ότι η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης προσκρούει στην έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού και άρα, στην αδυναμία ισότιμης πρόσβασης αλλά, παρακάτω, και στην έλλειψη κατάλληλης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Με στοιχειώδη σοβαρότητα, αν διέθεταν, θα έπρεπε να γνωρίζουν: μετά από και μέσα σε μια μακρά περίοδο μνημονιακής λιτότητας που επέβαλαν οι κυβερνήσεις τους, εν μέσω πανδημίας και σε συνθήκες ανεργίας, φτώχειας και άγχους, με δεκάδες χιλιάδες απολυμένους, οι οικογένειες των μαθητών μας έχουν πολύ μεγαλύτερες βασικές ανάγκες, υλικές και ψυχολογικές, για τις οποίες δε φάνηκε από την κυβέρνηση καμιά προσπάθεια καταγραφής και άμεσης κάλυψης. Αυτό επαφίεται αναγκαστικά στα εκπαιδευτικά σωματεία.
Με βάση την αρχή της καθολικότητας σε όλα τα δημόσια κοινωνικά αγαθά είναι αυτονόητο ότι κάθε μαθητής και κάθε εκπαιδευτικός, κάθε σχολείο, κάθε μονάδα υγείας και κάθε υγειονομικός, σε όλες τις εποχές και σε όλους τους χρόνους, έχει δικαίωμα να έχει πρόσβαση και να χρησιμοποιεί όλα τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα, που πρέπει να διασφαλίζει ο κρατικός προϋπολογισμός, για να μπορούν στοιχειωδώς να λειτουργήσουν η παιδεία και η υγεία. Η πολύπλευρη μορφωτική και πολιτιστική δημιουργία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που χρήζει επιβοηθητικών μέσων, ηλεκτρονικών και άλλων, είναι συμπληρωματική διαδικασία και όχι εκπαίδευση. Η εκπαίδευση των παιδιών είναι μια ζωντανή παιδαγωγική διαδικασία που συντελείται στο χώρο του σχολείου. Το ΥΠΑΙΘ κλιμακώνει τις επιθέσεις, ενώ την ίδια στιγμή καθυστέρησε έναν μήνα την ανακοίνωση σε ό,τι αφορά τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη των μαθημάτων, κρατώντας σε πλήρη ομηρία τους μαθητές και τους γονείς τους. Γιατί ταυτόχρονα προσπαθεί να επιβάλλει τις απαιτήσεις του επιχειρηματικού λόμπυ της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων με τον τζίρο δις ευρώ κάθε χρόνο.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει το παιχνίδι των εντυπώσεων και να ανακοινωθούν τώρα και για φέτος:
- Κατάργηση όλων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και άρση της υποχρεωτικότητας των διαγωνισμάτων του β΄ τετραμήνου.
- Επιπλέον, να ξεκαθαριστεί ότι η ορισθείσα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων όντως αντιστοιχεί στη διδαχθείσα ύλη ως τις 10 Μαρτίου για όλα τα πανελλαδικά μαθήματα. Ιδιαίτερη προσοχή να δοθεί και στους 3 νομούς, όπου τα σχολεία είχαν κλείσει πιο νωρίς Σε άλλη περίπτωση να γίνει νέα περικοπή εξεταστέας ύλης, αν δεν ανοίξουν τα σχολεία, σύμφωνα με την ελάχιστη ύλη πανελλαδικά.
- Καμία σκέψη συμπλήρωσης της ύλης από «απόσταση»
- Aύξηση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ που να ανταποκρίνεται στο μέγεθος και το βάθος της κρίσης που διέρχεται η χώρα. Μεγάλη αύξηση των μεταγραφών φοιτητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου