Εμείς οι εκπαιδευτικοί αντιδρούμε μαζικά και αποφασιστικά στην αξιολόγηση του σχολείου που προσπαθεί να επιβάλει το Υπουργείο Παιδείας με αυταρχισμό και τρομοκρατία.
- Γιατί νοιαζόμαστε για τη δημόσια εκπαίδευση, σε αυτήν εργαζόμαστε, σε αυτή μορφωθήκαμε, σε αυτή φοιτούν τα παιδιά μας.
- Γιατί η αξιολόγηση φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών τα προβλήματα της εκπαίδευσης και κρύβει τους οικονομικούς, κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες που καθορίζουν τα αποτελέσματά της, ενώ δεν προβλέπει κανένα αντισταθμιστικό μέτρο από την πολιτεία για την παροχή πραγματικά ίσων ευκαιριών.
- Γιατί η αξιολόγηση του σχολείου συνδέεται με τις επιδόσεις των μαθητών (διαγνωστικές δοκιμασίες στην Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου τύπου Πανελληνίων, Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής), κάτι που μετατρέπει το μάθημα σε προγύμναση για τις εξετάσεις, αφήνοντας έξω από την τάξη τη χαρά της μάθησης και την ουσιαστική μόρφωση και καταστρέφοντας το παιδαγωγικό κλίμα και τις σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών.
- Γιατί η αξιολόγηση σε συνδυασμό με την ήδη νομοθετημένη αυτονομία της σχολικής μονάδας σημαίνει σχολεία που λειτουργούν ανταγωνιστικά ως επιχειρήσεις εξασφαλίζοντας τη χρηματοδότησή τους από τους γονείς, που θα βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, και από χορηγούς, που θα διαμορφώνουν το περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου με βάση τις δικές τους επιδιώξεις.
- Γιατί έτσι σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές κατηγοριοποιούνται και οι μορφωτικές ανισότητες οξύνονται.
- Γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης χωρίς τη μείωση των μαθητών στα τμήματα, την κάλυψη των κενών με μόνιμο προσωπικό, χωρίς σύγχρονες κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό, χωρίς υποστηρικτικές δομές, χωρίς προγράμματα σπουδών που οδηγούν στην ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών και ανάλογα βιβλία ίδια για όλα τα σχολεία, χωρίς επιμόρφωση που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, χωρίς επαρκή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Γιατί τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης είναι μακροπρόθεσμα, αθροιστικά και μη μετρήσιμα ενώ η ποσοτικοποίησή τους, που επιβάλλει η αξιολόγηση, αμφίβολης εγκυρότητας και αποτελεσματικότητας.
- Γιατί η αξιολόγηση, σε συνδυασμό και με το υπόλοιπο νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί, σημαίνει τη διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου. Οδηγεί σε ένα σχολείο φτηνό, πειθαρχημένο, προσαρμοσμένο όχι στις αρχές της παιδαγωγικής αλλά στις ανάγκες της αγοράς, που θα «παράγει» πειθαρχικούς απασχολήσιμους, χωρίς δικαιώματα και διεκδικήσεις κι όχι συνειδητοποιημένους και δημοκρατικούς πολίτες.
- Γιατί αυτό επιβάλλει η ευθύνη μας απέναντι στο λειτούργημά μας και στη δημοκρατία. Επειδή, μπροστά στη μαζική συμμετοχή του κλάδου στην απεργία – αποχή που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, η κυβέρνηση κατέφυγε στο μόνο που ξέρει να κάνει καλά: Επιχειρεί την αυταρχική καταστολή της απεργίας –αποχής καταφεύγοντας στα δικαστήρια και ζητώντας την εφαρμογή του αντεργατικού – αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη, ο οποίος ουσιαστικά καταργεί το δικαίωμα στην απεργία και αυτή η κατάργηση αγγίζει όλους τους εργαζόμενους.
Γι’ αυτό:
Στήριξε τον αγώνα των εκπαιδευτικών!
Υπερασπίσου το δημόσιο δωρεάν σχολείο, το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών!
Υπερασπίσου το δικαίωμα στην απεργία!
Είναι θέμα δημοκρατίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου