Στις 11 Μαΐου δημοσιοποιήθηκε η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Σε αυτή δε συμπεριλαμβάνεται κανένα Γυμνάσιο και Λύκειο στο νομό μας. Η κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων κατάφερε να εμποδίσει μια εξέλιξη πολύ δυσμενή για όλα τα σχολεία του νομού. Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών, που επιδιώκει εμμονικά το Υπουργείο, υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων και επιβάλλει έναν άκριτο ανταγωνισμό που λειτουργεί σε βάρος της ουσιαστικής μόρφωσης των παιδιών.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν είναι εκ προοιμίου αντίθετο με τη λειτουργία Πειραματικών Σχολείων. Αναγνωρίζει την ανάγκη ουσιαστικής έρευνας και πειραματικής εφαρμογής νέων διδακτικών μεθόδων, προγραμμάτων και βιβλίων.
Αν και Πειραματικά Σχολεία, με ένα, κατά περίοδο, λιγότερο ή περισσότερο ιδιαίτερο καθεστώς, λειτουργούν εδώ κι πολλά χρόνια, δεν έφτασε ποτέ στα σχολεία επίσημη ενημέρωση για τις καινοτομίες που εφαρμόζουν και τα αποτελέσματά τους. Θέση του κλάδου είναι ότι τα Πειραματικά πρέπει να είναι ένα τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα των ελληνικών σχολείων, που θα αλλάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα. Θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με Πανεπιστήμια και δε θα μεταβάλλεται ο τρόπος λειτουργίας τους, η σύνθεση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Έτσι οι καινοτομίες θα εφαρμόζονται σε φυσικές συνθήκες και τα όποια θετικά αποτελέσματα θα μπορούν πραγματικά να διαχυθούν σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία.Τίποτε από αυτά δεν ισχύει για τα κατ’ όνομα Πειραματικά Σχολεία που προβλέπονται στο ισχύον νομικό πλαίσιο. Τα κριτήρια για το χαρακτηρισμό ενός σχολείου, οι επιμέρους στόχοι, ο τρόπος λειτουργίας, η διαδικασία στελέχωσης και ο τρόπος αξιολόγησης του σχολείου είναι κοινά και για τα Πειραματικά και για τα Πρότυπα. Αυτό αποδεικνύει ότι στόχος του Υπουργείου δεν είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου αλλά η ενίσχυση της διαφοροποίησης, της κατηγοριοποίησης, της δημιουργίας σχολείων πολλών ταχυτήτων με διαφορετικό πρόγραμμα και διαφορετική χρηματοδότηση, στόχος που συνδέεται και με την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται. Άλλωστε ο νόμος για τα Πρότυπα και Πειραματικά θεσμοθετεί την αναζήτηση χορηγιών και δωρεών, πλήττει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και θέτει τη λειτουργία του σχολείου υπό την εποπτεία εξωσχολικών φορέων. Προετοιμάζει έτσι την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, τη μεταφορά της ευθύνης και των βαρών της λειτουργίας της στην κοινότητα κι εντέλει στους γονείς και τη μετατροπή της εκπαίδευσης από δικαίωμα για όλους σε προνόμιο για όσους θα μπορούν να το πληρώνουν.
Ασφαλώς κανείς και πολύ λιγότερο οι εκπαιδευτικοί δε μπορεί να είναι ευχαριστημένοι με το σημερινό σχολείο. Η αποτροπή της ίδρυσης Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στο νομό μας δείχνει ότι μόνο η κοινή και συντονισμένη δράση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, με πρωτοστάτες εκπαιδευτικούς και γονείς, μπορεί να οδηγήσει στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα ανταποκρίνεται στην ανάγκη για ουσιαστική μόρφωση όλων των μαθητών/τριών ανεξαιρέτως.
Καλούμε σε συστράτευση στον αγώνα αυτό όλους τους γονείς και κάθε πολίτη.
Στηρίζουμε τους Συλλόγους Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου και του 3ου Νηπιαγωγείου Πύργου καθώς και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπ/Σης Πύργου-Αρχ. Ολυμπίας για τη μη μετατροπή των σχολείων αυτών σε Πειραματικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου