Το Υπουργείο Παιδείας μετά την ημι-επαναλειτουργία των σχολείων μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, δίνει οδηγίες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σχολείων να ενεργοποιηθεί η τηλεκπαίδευση (!) για όσα σχολεία και όσες μέρες μείνουν κλειστά σε όλη τη χώρα λόγω της κακοκαιρίας.
H ρήση της Υπουργού Παιδείας: «Η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει» επιβεβαιώνεται περίτρανα με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» λόγω καιρικών συνθηκών τη Δευτέρα 15/2/2021 και την Τρίτη 16/2/2021.
Μάλιστα καταργώντας κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας που ισχύει για την λειτουργία των σχολείων, την Κυριακή, το βράδυ αιφνιδιαστικά ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας που ακολούθησε, αιφνιδίασαν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ανακοινώνοντας την τελευταία στιγμή το κλείσιμο των σχολείων.
Μάλιστα καταργώντας κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας που ισχύει για την λειτουργία των σχολείων, την Κυριακή, το βράδυ αιφνιδιαστικά ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας που ακολούθησε, αιφνιδίασαν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ανακοινώνοντας την τελευταία στιγμή το κλείσιμο των σχολείων.
Η εγκληματική διαχείριση της υγειονομικής κρίσης συνολικά στην κοινωνία είχε ως αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμείνουν συνεχώς κλειστά σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης». Όλο αυτό το διάστημα, καθώς το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη δεν συνοδεύτηκε από κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, το Υπουργείο Παιδείας είχε επιδοθεί σε ένα παιχνίδι εντυπώσεων, προβάλλοντας την τηλεκπαίδευση ως αναγκαία λύση στην πανδημία.
Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» να ανοίγει το δρόμο για τη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης. Είναι ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί την τηλεκπαίδευση ως «εμβόλιο για όλες τις χρήσεις». Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα της χρησιμοποίησής της ενάντια στις κινητοποιήσεις των μαθητών, για την ταυτόχρονη αναμετάδοση της δια ζώσης διδασκαλίας σε ευπαθείς ομάδες μαθητών, για τη λειτουργία της ενισχυτικής στα καλλιτεχνικά μαθήματα επιλογής στα Λύκεια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, της ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια που οι εκπαιδευτικοί θα εργαστούν μόνο εξ αποστάσεως για όλο το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς κ.ά.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή, αφού αξιοποιείται και εκτός πανδημίας για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες», όπως είναι οι καιρικές συνθήκες. Θέτουν τις βάσεις για νομιμοποίησή της και μονιμοποίησή της ως διαδικασίας εκπαίδευσης ισότιμης με τη ζωντανή διδασκαλία. Αποτελεί ένα μέσο για να πληγούν ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ιδιαίτερα των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων, καθώς και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Ταιριάζει γάντι με τους νόμους που ψηφίζουν, τον έναν μετά τον άλλον και αποδομούν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, προωθούν την ιδιωτικοποίησή της και καταργούν εργασιακά δικαιώματα και ελευθερίες. Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη για τα ΑΕΙ και την προώθηση της αξιολόγησης, η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ανάγεται σε οργανικό μόνιμο στοιχείο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι κίνδυνοι που είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή για γενίκευση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» για κάθε ημέρα και στιγμή που για οποιοδήποτε λόγο θα κλείνει το σχολείο ή θα απουσιάζει ο εκπαιδευτικός, επιβεβαιώνονται. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, αφού τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση.
Συνεχίζουμε τη μάχη που δίνουμε οι εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια, δηλ. με ολιγομελή τμήματα, έστω με εκ περιτροπής διδασκαλία προκειμένου να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά, με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και μόνιμο επαρκές προσωπικό καθαριότητας, με κονδύλια για επαρκή θέρμανση και συντήρηση των σχολικών κτηρίων.
• Δε θα επιτρέψουμε την αμφισβήτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, καμία συναίνεση με τις πολιτικές του κράτους «έκτακτης ανάγκης», και την «κατάσταση εξαίρεσης» που γίνεται κανόνας.
• Να μη νομιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δήθεν για «έκτακτες συνθήκες» λόγω καιρικών συνθηκών.
• Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τις οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού.
• Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποφασίσουν για την κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση για αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου