Συνάδελφοι –ισσες,
λόγω του έντονου προβληματισμού στους συλλόγους διδασκόντων και κατόπιν αιτήματος πολλών συναδέλφων σχετικά με την αιτιολόγηση της μη κατάθεσης βαθμολογίας Α΄ τετρ. σας προωθούμε μια ενδεικτική πρόταση αιτιολόγησης μη κατάθεσης βαθμολογίας κατόπιν και νομικής αξιολόγησής της.
Σχέδιο αιτιολογικού σημειώματος μη κατάθεσης βαθμολογίας Α΄τετραμήνου
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι:
α) Ο χρόνος κατά τον οποίο το σχολείο λειτούργησε δια ζώσης ήταν λιγότερος από δύο μήνες.
β) Τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετοί μαθητές του σχολείου μας είτε αδυνατούν πλήρως να ανταποκριθούν για αντικειμενικούς λόγους ή η συμμετοχή τους γίνεται με ελλιπή τρόπο και εξοπλισμό, γεγονός που βάζει εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή τους στην εκπαίδευση.
γ) Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να ικανοποιήσει και να αντικαταστήσει το πολυσύνθετο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης που συντελείται στη σχολική αίθουσα.
δ) Το ότι λόγω των ειδικών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης δεν είναι δυνατό να διεξαχθούν γραπτές δοκιμασίες εξ αποστάσεως και ούτε να σχηματιστεί ικανοποιητική εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον των μαθητών του τμήματος
ε) λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική νομοθεσία(επιλέγουμε τα άρθρα της νομοθεσίας από τα παρακάτω ανάλογα με το σχολείο που εργαζόμαστε)……………..
Δεν κατατίθεται βαθμολογία Α΄ τετραμήνου για το τμήμα....
Για τα ΓΕΛ: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019)
και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του διδάσκοντα στις παραγράφους 4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019):
4. Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.
7. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.
Για τα ΕΠΑΛ: «Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα, όπως ορίζονται σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 117, κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία γραπτή δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα. Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική γραπτή δοκιμασία που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ τετράμηνο» (παρ 2γ, αρθ. 120 ) και
4. Αν από την ονομαστική κατάσταση της βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, ο διδάσκων δικαιολογεί την έλλειψη του βαθμού με ενυπόγραφη σημείωση πάνω στην κατάσταση. παρ.4 του άρθρ.122 του ν. 4610, ΦΕΚ 70 τομ. Β, 7/5/19).
Για τα Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου» (άρθρο 12 του Π.δ 126)
και Υ.Α. 3245/Δ2/ ΦΕΚ Β 47/13-10-21 Διαδικασία αξιολόγησης μαθητών Γυμνασίου: « Ειδικά κατά το σχολικό έτος 2020-21, εάν για λόγους αντικειμενικούς, δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποι-ηθεί στο πρώτο τετράμηνο ωριαία γραπτή δοκιμασία που προβλέπεται στην περ. Γ’ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016, όπως ισχύει, αυτή μεταφέρεται στο δεύτερο τετράμηνο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου