Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

«Περιγραφική αξιολόγηση»: ένα ακόμη εργαλείο του «σχολείου της αγοράς»


Με έγγραφο του ΠΕ.ΚΕ.Σ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, με ημερομηνία 01/03/2019 και θέμα:  «Επιμόρφωση για την εισαγωγή τησ Περιγραφικής Αξιολόγησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση», καλούνται οι σχολικές  μονάδες να ορίσουν ένα εκπρόσωπο  που θα συμμετάσχει σε όλη αυτή τη διαδικασία (Διευθυντή, Υποδιευθυντή ή εκπαιδευτικό). Μια διαδικασία που είχε τεθεί και πάλι από το υπουργείο τον περασμένο Δεκέμβριο με εθελοντική συμμετοχή των σχολείων. 

Γενικότερα η επίσημη ενημέρωση όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν ότι επρόκειτο για μια πιλοτική εφαρμογή που θα καθόριζε ή όχι τη  γενικευμένη εφαρμογή του. Τώρα το υπουργείο προχωρά ένα βήμα πιο πέρα με την υποχρεωτική επιμόρφωση ενός εκπαιδευτικού για κάθε σχολείο ώστε αυτός να μπορεί αργότερα να παίξει το ρόλο του «πολλαπλασιαστή».

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι είμαστε ενάντια στην περιγραφική αξιολόγηση, έτσι όπως στήνεται από το υπουργείο και τον ΟΟΣΑ:
Γνωρίζουμε ότι ακόμη και η υπάρχουσα βαθμολογική αξιολόγηση μπορεί να οδηγεί σε ταξινομική ιεράρχηση των μαθητών, σε διαχωρισμούς και σε διακριτές μαθητικές «ταυτότητες» (αποτυχημένος – επιτυχημένος). Πόσο μάλλον όταν αυτό γίνεται με μια διαδικασία λεπτομερούς «φακελώματος» μέσα από ένα portfolio με ποσοτικοποιημένες φόρμες κ.λ.π.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια λεπτομερή αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη της  βασικές παδαγωγικές προϋποθέσεις μέσα στις οποίες συντελείται (αριθμό παιδιών ανά τμήμα, πληρότητα καθηγητών, υλικοτεχνική υποδομή σχολείου κ.λ.π). Βλέπει το αποτέλεσμα χωρίς να κοιτάζει προς τις αιτίες και έτσι οι μαθητές μας φορτώνονται επί της ουσίας όλο το κρίμα για τα κακώς γενόμενα στην εκπαίδευση.
Αποτελεί μια διαδικασία που απαιτεί επιπλέον φόρτο εργασίας για τους εκπαιδευτικούς  χωρίς όμως παιδαγωγικά οφέλη για τους μαθητές μας.
Η ανάπτυξη και η εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης μαθητών καθώς και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα (επιτεύγματα και πρόοδος μαθητών, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών) είναι στους βασικούς δείκτες της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με βάση τα προηγούμενα νομοθετικά πλαίσια, τα οποία να σημειώσουμε ότι δεν έχουν καταργηθεί. Η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών αποτελεί έτσι κι αλλιώς  άλλο ένα μεθοδολογικό εργαλείο συλλογής δεδομένων για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Θεωρούμε ότι ο καλύτερος τρόπος παρακολούθησης της μαθησιακής πορείας ενός μαθητή είναι ο συλλογικός σχεδιασμός της παιδαγωγικής πράξης που διευκολύνεται αν ο σύλλογος διδασκόντων είναι σταθερός (προϋπόθεση εδώ είναι οι μαζικοί διορισμοί) και το σχολείο ενιαίο. Σε αυτή τη βάση, πρέπει να προβλέπεται διαρκής ενημέρωση των γονέων για την πορεία του τμήματος και σε συνάρτηση με αυτήν και κάθε μαθητή – μαθήτριας.
Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε:
1. Τους συλλόγους διδασκόντων να μην συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους διαδικασίες.
2. Η ΕΛΜΕ να παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη για μη συμμετοχή στην εν λόγω διαδιασία. Να προκηρύξει επίσης  στάση εργασίας και να οργανώσει παρέμβαση μπλοκαρίσματος των επιμορφώσεων που έχουν προγραμματιστεί για την 27η Μαρτίου στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου και στο Γυμνάσιο Γαστούνης.
3. Η ΕΛΜΕ να συντονιστεί με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της Δυτικής Ελλάδας (η Α΄ΕΛΜΕ Αχαϊας έχει ήδη πάρει θέση) για το θέμα αυτό, να καλέσει την ΟΛΜΕ να τοποθετηθεί και να ζητηθεί να προκηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας για την 27η Μαρτίου για να καλυφθεί η δυνατότητα παρέμβασης μέχρι το πέρας των προγραμματισμένων επιμορφώσεων.
Καμία ανοχή στην κυβερνητική πολιτική που ετοιμάζει σιγά σιγά την ολομέτωπη επίθεση για τη νέα σχολική χρονιά (αυτοαξιολόγηση, ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, προσοντολόγιο κλπ). Με συσπείρωση στο πρωτοβάθμιο σωματείο και με συντονισμό των ΕΛΜΕ να ανατρέψουμε την βαρβαρότητα του ΟΟΣΑ και ΕΕ.

Πύργος 12-03-2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου