Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ,
στα βήματα των προκατόχων της, ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, μέσα στις γιορτές, ύστερα από ένα προσχηματικό διάλογο, που διήρκεσε όσο τα σχολεία ήταν κλειστά, προώθησε προς ψήφιση στη Βουλή το ν/σ για το σύστημα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών! Με το νέο σύστημα διορισμών – προσλήψεων καθιερώνονται τρεις πυλώνες κριτηρίων (ακαδημαϊκά, προϋπηρεσία, κοινωνικά). Στην ουσία η κυβέρνηση μοιράζει ισοβαρώς προϋπηρεσία και ακαδημαϊκά προσόντα για να πουλήσει προεκλογικά ελπίδα σε όλους, παλιούς και νέους αναπληρωτές, αλλά και στους νέους αποφοίτους!
στα βήματα των προκατόχων της, ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, μέσα στις γιορτές, ύστερα από ένα προσχηματικό διάλογο, που διήρκεσε όσο τα σχολεία ήταν κλειστά, προώθησε προς ψήφιση στη Βουλή το ν/σ για το σύστημα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών! Με το νέο σύστημα διορισμών – προσλήψεων καθιερώνονται τρεις πυλώνες κριτηρίων (ακαδημαϊκά, προϋπηρεσία, κοινωνικά). Στην ουσία η κυβέρνηση μοιράζει ισοβαρώς προϋπηρεσία και ακαδημαϊκά προσόντα για να πουλήσει προεκλογικά ελπίδα σε όλους, παλιούς και νέους αναπληρωτές, αλλά και στους νέους αποφοίτους!
Δίνει έως 120 μόρια για
την προϋπηρεσία (ένα το μήνα) και έως 120 μόρια για «αντικειμενικά και
ακαδημαϊκά» κριτήρια, ενώ δίνει 2-3 μόρια για κάθε παιδί και 20 για ποσοστό
αναπηρίας άνω του 67%. Πιο συγκεκριμένα:
Με το σχέδιο της
κυβέρνησης έχουμε πραγματική κλοπή προϋπηρεσίας χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Πετιούνται στα σκουπίδια χρόνια δουλειάς και ζωής χιλιάδων συναδέλφων, που
γύρναγαν σε όλη την Ελλάδα, αφού μοριοδοτούνται με κάτω από το 50% της
συνολικής μοριοδότησης!, ενώ ορίζεται «ταβάνι» στους 120 μήνες. Οι κλειδωμένοι
πίνακες της Διαμαντοπούλου επανέρχονται και αμφισβητούν το δικαίωμα στη μόνιμη
και σταθερή εργασία. Η εναλλαγή μεταξύ εργασίας- ανεργίας αποτελεί τη νέα
«κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές αστικές επιταγές.
Ευέλικτος, αναλώσιμος, ανακυκλούμενος, αυτός είναι ο νέος εργαζόμενος
εκπαιδευτικός!
Με την κατάργηση της επετηρίδας, οι αστικές δυνάμεις αποσύνδεσαν το δικαίωμα
στην εργασία που προέκυπτε από το πτυχίο. Τώρα καταργούνται και τα
επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Μέσα από τα λεγόμενα
«ακαδημαϊκά» κριτήρια και με τον πλέον επίσημο τρόπο η κυβέρνηση απαξιώνει το
πτυχίο χιλιάδων αποφοίτων των σχολών, αφού δε θα είναι το μοναδικό
προαπαιτούμενο για εργασία. Εισάγεται το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και
Διδακτικής Επάρκειας ως προαπαιτούμενο και αρχίζει ένας ατελείωτος ανταγωνισμός
στο κυνήγι πιστοποιημένων προσόντων. Μια ματιά στη μοριοδότηση φτάνει για να
πειστεί και ο πιο δύσπιστος. 40 μόρια για διδακτορικό (που κρύβει μέσα του και
144 μήνες μισθολογικά, όταν κάποιος διοριστεί), 20 μόρια για μεταπτυχιακό (με
48 κρυφούς μισθολογικούς μήνες), 16 για 2ο πτυχίο, 7 για 2ο
μεταπτυχιακό, μόρια ακόμα και για ξένη γλώσσα, γνώση Η/Υ, πανεπιστημιακές
επιμορφώσεις. Το πτυχίο δίνει 7, 14, 21 μόρια. Μια ξένη γλώσσα σε επίπεδο Γ2
μπορεί να μετράει περισσότερο από ένα πτυχίο!
Η υποβάθμιση του πτυχίου είναι δραματική.
Αλλά αυτό ισχύει και για τα μεταπτυχιακά, όταν θεωρούνται έγκυρα, μεταπτυχιακά
προγράμματα, ακόμα και μονοετή!, αμφίβολης ποιότητας, ασαφή ως προς τη συνάφειά
τους με τα γνωστικά αντικείμενα των τμημάτων που τα προσφέρουν. Αντιθέτως, οι
εκπαιδευτικοί καλούνται να «αγοράσουν» προσόντα από μια ταχύτατα αναδυόμενη
αγορά ανταγωνιστικών «εκπαιδευτικών υπηρεσιών». Πολύ πρόσφατα ο Κ. Μητσοτάκης
δήλωσε ότι τα μεταπτυχιακά είναι μια καλή πηγή εσόδων για τα Πανεπιστήμια.
Ουσιαστικά το προσοντολόγιο αποτελεί ένα βήμα
στην καθιέρωση, έστω κι έμμεση, ατομικών συμβάσεων εργασίας (αφού καθένας
θα διορίζεται με βάση διαφορετικά προσόντα, θα εξελίσσεται και
διαφορετικά μισθολογικά κλπ) και στη διάλυση κάθε συλλογικής διεκδίκησης
και συνείδησης.
Στην
πραγματικότητα τα κριτήρια (ακαδημαϊκά, προϋπηρεσία, κοινωνικά) και η
μοριοδότησή τους θα οδηγήσουν σε απολύσεις, διαρκή ανακύκλωση της ανεργίας,
απαξίωση των σπουδών και των πτυχίων των αποφοίτων, σε ένα διαρκές κυνηγητό «προσόντων».
Στην ουσία αυτό που επιχειρείται είναι η διαμόρφωση ενός ακραία ανταγωνιστικού
συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών – ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών που θα
επιφέρει τεράστιες ανατροπές στους πίνακες κατάταξης και τη μετατροπή τους σε
κινούμενη άμμο. Κάθε δύο χρόνια οι υποψήφιοι θα καλούνται από τον ΑΣΕΠ να
καταθέτουν τα προσόντα που διαθέτουν, ενώ δίνεται η δυνατότητα τα κριτήρια
διορισμού να διαφοροποιούνται από τον εκάστοτε υπουργό παιδείας.
Το ν/σχ είναι και
προσοντολόγιο αξιολόγησης για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, όχι μόνο για τους
αδιόριστους. Ας μην πέφτει κανείς από τα σύννεφα. Αυτά τα προσόντα καλούνται να
κυνηγήσουν εδώ και χρόνια, όσοι θέλουν να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης. (Π.χ.
ένας εκπαιδευτικός με Γ1 στα αγγλικά αξιολογείται ως καλύτερος διευθυντής από
έναν με lower). Αλλά και το προσοντολόγιο είναι πλήρως εναρμονισμένο με
το ΠΔ 152 (αυτό που καταργήθηκε) για το πλαίσιο αξιολογικών κριτηρίων της
επιστημονικής και επαγγελματικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Όλοι θυμόμαστε
τα 6 κριτήρια που έβαζε (γλώσσες, διδακτορικό, συγγραφικό έργο, μεταπτυχιακό, 2ο
πτυχίο, κα) και ανάλογα με τα πόσα διέθετε ο εκπαιδευτικός έπαιρνε και την
ανάλογη βαθμολογία για την επιστημονική του κατάρτιση. Η αξιολόγηση δεν βρίσκεται απλά πίσω από την πόρτα, είναι εδώ και
διαμορφώνει τετελεσμένα για όλους τους εκπαιδευτικούς. Επόμενος στόχος οι
μόνιμοι! Κανένας δεν εξαιρείται! Δεν υπάρχουν ευνοημένοι από αυτό το σχέδιο
νόμου, παρά μόνο τα νεοφιλελεύθερα σχέδια ΕΕ και ΟΟΣΑ που δεν αναγνωρίζουν
κανένα δικαίωμα! Οδηγούν στον αλληλοσπαραγμό και τον εμφύλιο το εσωτερικό του
κλάδου καθώς όλοι θα ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο.
,
συνάδελφοι
Μπορούμε να
ανατρέψουμε τα σχέδιά τους, στα χνάρια των δυναμικών κινητοποιήσεων που έδωσε
το εκπαιδευτικό κίνημα στα εξεταστικά του ΑΣΕΠ το 1998, ενάντια στην επιδίωξη
για ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων /αναθεώρηση του άρθρου 16 το 2006, στην
αδρανοποίηση στην πράξη του ν.3848 (Διαμαντοπούλου), στην αποτροπή της
αξιολόγησης Αρβανιτόπουλου- Μητσοτάκη του 2013-14 και του πετσοκόμματος της
προϋπηρεσίας από το Φίλη το 2016.
Με τη στάση των δυνάμεων
του κυβερνητικού συνδικαλισμού ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ βαδίζουμε σε βέβαιη ήττα.
Αρνούνται ουσιαστικά να υπερασπίσουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία, ως
μοναδικές προϋποθέσεις προσλήψεων – διορισμών και συζητούν το ενδεχόμενο ενός
«καλού» προσοντολογίου. Δεν κατεβάζουν πρόταση για ΓΣ και για άλλη μια φορά οι
δυνάμεις του κυβερνητικού, γραφειοκρατικού συνδικαλισμού συναντιούνται στην
υπεράσπιση της πολιτικής ΟΟΣΑ-Ε.Ε. και βάζουν πλάτη να περάσουν οι
αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.
Οι δυνάμεις της ΑΣΕ/ΠΑΜΕ
εξακολουθούν να επιτίθενται στο αίτημα «διορισμοί με βάση αποκλειστικά το
πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία», τη στιγμή που το ν/σχ τα θέτει σε πλήρη
αμφισβήτηση. Αρνήθηκαν σε δύο Γ.Σ. προέδρων στην ΟΛΜΕ να ψηφίσουν αγωνιστικό
πρόγραμμα.
Να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα προς όλες
τις κατευθύνσεις!
Απόσυρση του προσοντολογίου τώρα! Απαιτούμε τον διορισμό
ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτών με έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το
πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία! Δηλώνουμε ότι δε θα παζαρέψουμε ούτε έναν/μία
συνάδελφο/ισσα μας!
Προωθούμε τα αιτήματα
αιχμής: Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ
καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων
των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια
υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Όχι στο νέο
Λύκειο. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – Οργανώνουμε απεργία – αποχή. Επαναφορά
του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. 20 μαθητές στο τμήμα -15 στις Ομάδες
Προσανατολισμού -10 στα εργαστήρια.
Έκτακτη σύγκλιση του ΔΣ
της ΟΛΜΕ, προκήρυξη Γ.Σ. και ΓΣ Προέδρων για να πάρουμε αποφάσεις για το σύνολο
των αιτημάτων με αιχμή την απόσυρση του προσοντολόγιου τώρα.
Μαζική συμμετοχή στην
απεργία (3ωρη ΟΛΜΕ + 3ωρη ΕΛΜΕ) και στο πανελλαδικό συλλαλητήριο, Παρασκευή
11/1 στην Αθήνα με κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των συναδέλφων από την ΟΛΜΕ. Κλιμάκωση κινητοποιήσεων μέσα από ΓΣ – συντονισμός
με δασκάλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου