Στις 7 Νοεμβρίου
οι εκπαιδευτικοί ψηφίζουν για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων τους στα
υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΔΕ στην περιφερειακή ενότητα, ΑΠΥΣΔΕ στην περιφέρεια, ΚΥΣΔΕ πανελλαδικά).
Τα υπηρεσιακά συμβούλια είναι πενταμελή και αποτελούνται από δύο αιρετούς
εκπροσώπους μας και τρεις διοικητικούς υπαλλήλους.
Ο ρόλος του ΠΥΣΔΕ….
Οι
περισσότερες υπηρεσιακές μεταβολές καθώς και πλήθος άλλων αρμοδιοτήτων
βρίσκονται στα χέρια των υπηρεσιακών συμβουλίων (τακτικών ή συμβουλίων
επιλογής). Μεταθέσεις, αποσπάσεις εντός και εκτός νομού, διαθέσεις σε άλλο
σχολείο, άδειες, προσωρινές τοποθετήσεις, βελτιώσεις, ανακήρυξη και τοποθέτηση
υπεραρίθμων, κρίσεις διευθυντών, επιλογή υποδιευθυντών, γνωμοδότηση για
συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων, αποφάσεις για δυνητική θέση σε αργία, κα.
Χρησιμοποιήθηκαν
συχνά από τις κυβερνήσεις για να προωθήσουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα, ενώ
πολλές φορές οι υπερεξουσίες οδηγούν στον αυταρχισμό των διοικήσεων. Γι’ αυτό
είναι ζήτημα βαρύνουσας σημασίας ο έλεγχος αυτών των συμβουλίων. Κανείς δεν
πρέπει να έχει την αυταπάτη ότι το σωματείο συγκυβερνά με τη διοίκηση. Άλλωστε,
και το αριθμητικό δεδομένο (δύο στους πέντε) είναι εδώ για να μας το
υπενθυμίζει.
Σήμερα
τα συμβούλια καλούνται να εφαρμόσουν την πολιτική περικοπών της κυβέρνησης, την
πολιτική της περαιτέρω μείωσης των δαπανών για την Παιδεία. Καλούνται να
μειώσουν τα τμήματα αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών στο τμήμα, διαθέτουν
τους εκπαιδευτικούς ακόμα και για μια ή δύο ώρες, στέλνουν τους
εκπαιδευτικούς σε 4 ή ακόμα και 5 σχολεία, αδιαφορώντας για την αδυναμία ενσωμάτωσής
τους στο παιδαγωγικό κλίμα κάθε σχολείου, μετατρέποντάς τους σε τουρίστες –
γυρολόγους.
Τα μνημόνια καλά κρατούν….
Είναι
αλήθεια ότι μετά και από 8 χρόνια εφαρμογής πολιτικών σκληρής λιτότητας η
κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Παρά
την αναγγελθείσα «έξοδο» από τα μνημόνια, η χρονιά ξεκίνησε με δυσοίωνους
όρους. Η κοινωνική ασφάλιση διαλύεται, συνεχίζεται η λεηλασία των μισθών
και των συντάξεων, ενώ ξεπέρασε κάθε προσδοκία το ξεπούλημα της δημόσιας
περιουσίας, αφού πάνω από 10.000
ακίνητα του δημοσίου ετοιμάζονται να περάσουν στον έλεγχο του υπερταμείου
(μεταξύ αυτών και σχολικά κτίρια). Στα σκαριά είναι η περικοπή της
προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις, η μείωση του αφορολόγητου και η αρπαγή της
πρώτης κατοικίας και της μικρής ιδιοκτησίας με τους ηλεκτρονικούς
πλειστηριασμούς.
Στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση συνεχίζει τη διάλυση του δημόσιου σχολείου
υλοποιώντας στο ακέραιο τις επιταγές της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Έτσι:
· επιδιώκει διαρκώς την εντατικοποίηση της εργασίας
των εκπαιδευτικών (μετά την κατάργηση απαλλαγών του ωραρίου έρχονται και οι
νέες δομές),
· καταργεί
σχολεία, τμήματα, τομείς και ειδικότητες,
· στοιβάζει τα
παιδιά σε πολυπληθή τμήματα,
· διώχνει
παιδιά από το σχολείο τους ακόμα και
στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου
· στοχεύει στη μείωση των οργανικών θέσεων, τη
δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων και έτσι επιβάλλει μια εσωτερική υποχρεωτική
κινητικότητα
· συνεχίζει την υποχρηματοδότηση των σχολείων, εφαρμόζοντας
στο ακέραιο την αρχή της προτεραιότητας των λογιστικών αριθμών, που επιβάλλουν
οι δανειστές, πάνω από τις ανάγκες των μαθητών μας.
· Μεθοδεύει το σχέδιο της άρχουσας τάξης, της ΕΕ και του
ΟΟΣΑ για μια μαζική εκπαίδευση δεξιοτήτων, ένα Γενικό Λύκειο για «λίγους κι
εκλεκτούς» και μια ΤΕΕ συρρικνωμένη, υποταγμένη στις ανάγκες της αγοράς, της
μαθητείας – σκλαβιάς στους εργοδότες.
Λέμε όχι σε
αιρετούς που συναλλάσσονται με τη διοίκηση δήθεν στο πλευρό του κλάδου….
Η μάχη για την ανατροπή αυτών των πολιτικών δεν θα
δοθεί στα υπηρεσιακά συμβούλια. Αυτό δε σημαίνει ότι θα τα παραδώσουμε αμαχητί
στη Διοίκηση. Οι αιρετοί του κλάδου μπορούν και πρέπει να έχουν συγκεκριμένο
ρόλο. Η εμπειρία μας από τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Ηλείας δείχνει ότι δεν πρέπει
να αγνοήσουμε αυτή τη μάχη. Οι αιρετοί
της ΔΑΚΕ και την τελευταία διετία, αλλά και παλιότερα, δεν έχουν σταθεί αρωγοί στο σωματείο. Στις κρίσεις του 2011 έβαζαν
άριστα σε διευθυντή τον οποίο ο κλάδος είχε καταδικάσει για τη συμπεριφορά του,
στις περσινές κρίσεις συντάχθηκαν σε πολλές περιπτώσεις με το διευθυντή ΔΔΕ και
αδίκησαν συναδέλφους, ενώ ακολούθησαν και μικροκομματική πολιτική βάζοντας άριστα
στους ημετέρους και μειώνοντας παράλληλα τη βαθμολογία σε υποψηφίους που είχαν
την «ατυχία» να μην ήταν στο παρελθόν υποψήφιοι με τη ΔΑΚΕ. Ακόμα και στο τέλος
της διαδικασίας των συνεντεύξεων, όταν ζητήθηκε από μας να ανοιχτούν τα φύλλα
αξιολόγησης και οι βαθμοί να είναι φανεροί σε όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, ο αιρετός
της ΔΑΚΕ συντάχθηκε με την πλειοψηφία της … σιωπής. Μα αν οι αιρετοί του κλάδου
δεν συμμετέχουν σε αυτά τα όργανα για να ενημερώνουν τους συναδέλφους, τότε
ποιος ο ρόλος τους; Να συγκαλύπτουν όσα γίνονται;
Επίσης
από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας είναι φανερό ότι οι αιρετοί πρέπει να
εναλλάσσονται και να ενημερώνουν όλους τους συναδέλφους δημόσια κι όχι μόνο
ορισμένους και προσωπικά, για να μην καλλιεργούνται σχέσεις εξάρτησης,
προσωπικές στρατηγικές και πελατειακές σχέσεις.
Ο ρόλος του αιρετού που ξέρει να αγωνίζεται…
Με τη δύναμη του σωματείου μας,
ογανώνουμε την παρέμβασή μας στα υπηρεσιακά συμβούλια. Χωρίς αυταπάτες για το
ρόλο των συμβουλίων, δεν αφήνουμε στο απυρόβλητο
καμιά διοίκηση. Είναι σύνηθες φαινόμενο και στο νομό και πανελλαδικά, συχνά
να υποτιμάται η συμβολή της διοίκησης στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής
πολιτικής. Και τα βέλη κριτικής να έχουν μοναδικό αποδέκτη την κυβέρνηση και
τον υπουργό Παιδείας. Παρατάξεις και από το χώρο της Αριστεράς αρνούνται
επανειλλημμένα να καταγγείλουν τα κακώς κείμενα της διοίκησης, όπως συνέβη
πέρσι με την καταγγελία της ΕΛΜΕ για το ρόλο του Διευθυντή ΔΕ στις κρίσεις των
διευθυντών σχολείων.
Οι αιρετοί δεν είναι για να χαϊδεύουν
τη διοίκηση. Η συμμετοχή των αιρετών μας στοχεύει στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της
εκπαίδευσης. Θα είμαστε εκεί για να ενημερώνουμε
τους συναδέλφους και την κοινωνία. Να ξεσκεπάζουμε όσους εμφανίζουν τα
αυτονόητα δικαιώματά μας ως ρουσφέτια για να ελέγχουν συνειδήσεις και ψήφους. Να
αποκαλύπτουμε αυθαιρεσίες, πελατειακές σχέσεις, αδιαφανείς διαδικασίες. Να
αποκαθιστούμε όπου μπορούμε τις αδικίες. Να υπερασπιζόμαστε το συνάδελφο στα δίκαια
αιτήματά του.
Κάνουμε πράξη την κατάργηση του απόρρητου, την
αντιδιαχειριστική στάση, τη σύνδεση με την ΕΛΜΕ, την εναλλαγή, την ανακλητότητα. Μια μαχητική παρουσία στα Y.Σ., από κοινού με
το εκπαιδευτικό κίνημα, μπορούν να ορθώνουν σοβαρά εμπόδια στον διοικητικό αυταρχισμό,
στην εφαρμογή της αξιολόγησης. Οι αποφάσεις του σωματείου, οι αποφάσεις των
Συλλόγων Διδασκόντων διαμορφώνουν προϋποθέσεις να εμποδίσουμε τα σχέδια του
Υπουργείου.
Α.Ρ.ΠΑ:
μαχητικότητα και συνέπεια….
Η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική
ΠΑρέμβαση αποτελείται από εκπαιδευτικούς που όλο το προηγούμενο διάστημα
συμμετείχαν δυναμικά στο κίνημα (συνδικαλιστικό και κοινωνικό) και όσους έχουν
την πεποίθηση ότι ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί. Αποτελεί μια συνδικαλιστική
κίνηση που επιδιώκει τη δυναμική και ξεκάθαρη αντίδραση στα νέα δεδομένα που
επιβάλει η βαθύτερη μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μέσα από
αυτή την όσμωση δημιουργήθηκε η παράταξη που καλεί να:
·
δώσουμε ένα
τέλος στη λογική της ανάθεσης.
Είναι αναγκαίο
ένα κίνημα από τα κάτω, ισχυρό, που διασφαλίζει την επιβολή της λαϊκής
βούλησης.
·
συμμετέχουμε
ενεργά στις διαδικασίες του σωματείου. Θα πρέπει να λειτουργήσουν
και πάλι οι μαζικές γενικές συνελεύσεις, οι οποίες θα δίνουν τις κατευθυντήριες
γραμμές αλλά και την πνοή ώθησης για τους αγώνες ανατροπής που χρειάζεται ο
κλάδος, ξεπερνώντας έτσι και την αδράνεια του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
·
έχουμε
ξεκάθαρη θέση απέναντι στα πολιτικά στρατόπεδα που επιτίθενται στο λαό. Αντιδρούμε στις αυθαιρεσίες της διοίκησης αλλά και
στην προσπάθειά της να επιβάλλει στην πράξη τα αντιεκπαιδευτικά κυβερνητικά
νομοθετήματα. Στεκόμαστε σθεναρά απέναντι στο νέο και παλαιό κυβερνητικό
συνδικαλισμό.
·
επιμένουμε
στην αναγκαιότητα ανάπτυξης ενός ακηδεμόνευτου συνδικαλιστικού κινήματος. Μέσα στον κλάδο δίνουμε τον αγώνα μας προτάσσοντας τις
γενικές πολιτικές κατευθύνσεις μας και τα κλαδικά αιτήματα. Σε καμία περίπτωση
όμως δεν αναμένουμε κάποια άνωθεν εντολή για να διαμορφώσουμε τη δική μας
άποψη.
·
επιμένουμε
στην ενωτική μας διάθεση διασφαλίζοντας παράλληλα την ιδεολογική μας
σταθερότητα. Ενώνουμε τις
δυνάμεις με βάση τις ιδέες και με σαφή πολιτική κατεύθυνση.
·
δεν υποχωρούμε στις διεκδικήσεις μας. Συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.
Για μας είναι δέσμευση:
·
Η πλήρης
διαφάνεια, η αντικειμενικότητα και η αμεροληψία στη δράση των αιρετών μας.
·
Η συνεχής
ενημέρωση της ΕΛΜΕ από τους αιρετούς μας για την προώθηση των θεμάτων του
κλάδου.
·
Ο δημοκρατικός
έλεγχος και η ανακλητότητα όλων των αιρετών μας με λογοδοσία στις Γενικές μας
Συνελεύσεις
·
Η προώθηση των
αυτονόητων εργασιακών δικαιωμάτων, χωρίς προσπάθεια για ανάπτυξη κάποιου
προσωπικού πελατειακού συστήματος.
·
Πλήρης διαφάνεια στις διαδικασίες αποσπάσεων – μεταθέσεων
αλλά και τοποθέτησης των αναπληρωτών (να πάψει η πελατειακή αντίληψη απόκρυψης
των κενών).
·
Η εκ των προτέρων
ενημέρωση για θέματα που θα συζητηθούν στο ΠΥΣΔΕ, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα
παρέμβασης από τους ενδιαφερόμενους
·
Η άμεση αντίδραση
και καταγγελία στις αυθαιρεσίες της διοίκησης
·
Η εναλλαγή στις θέσεις
των αιρετών
·
Η συμμετοχή σε
όλες τις κινητοποιήσεις του σωματείου
Παλεύουμε με το σωματείο μας:
·
για την κατάργηση
του αυταρχικού δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα
·
για την εφαρμογή
αντικειμενικών κριτηρίων σε όλες τις αποσπάσεις
·
για θεσμοθέτηση
νέου πλαισίου για τα υπηρεσιακά συμβούλια
Ψηφοδέλτιο Α.Ρ.ΠΑ. για το ΠΥΣΔΕ Ηλείας
ΕΠΩΝΥΜΟ
|
ΟΝΟΜΑ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
|
|
1
|
Αγγελοπούλου
|
Παναγιώτα
|
ΠΕ 02
|
ΓΥΜΝ. Λ.Τ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
2
|
Αδαμόπουλος
|
Παύλος
|
ΠΕ 04
|
ΓΕΛ ΝΕΑΣ
ΦΙΓΑΛΕΙΑΣ
|
3
|
Αντωνόπουλος
|
Χρήστος
|
ΠΕ 03
|
ΛΥΚΕΙΟ
ΒΑΡΘΟΛΟΜΙΟΥ
|
4
|
Αποστολοπουλος
|
Ανδρέας
|
ΠΕ 04.01
|
1ο
ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΟΣ
|
5
|
Ασμής
|
Λάζαρος
|
ΠΕ 78
|
1ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
6
|
Βασιλειάδης
|
Βασίλειος
|
ΠΕ 86
|
ΓΕΛ
ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ
|
7
|
Γαβριλιάδη
|
Γκόλφυ
|
ΠΕ 80
|
ΛΥΚΕΙΟ
ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ
|
8
|
Γαϊτανίδου
|
Χριστίνα
|
ΠΕ 04.02
|
ΓΥΜΝ. Λ.Τ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
9
|
Δημητρόπουλος
|
Δημήτρης
|
ΠΕ 84
|
3ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ
|
10
|
Κατσίγιαννη
|
Ευδοκία
|
ΠΕ 05
|
ΔΙΑΘΕΣΗ
ΠΥΣΔΕ ΗΛΕΙΑΣ
|
11
|
Κορομηλά
|
Μαρία
|
ΠΕ79
|
4ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
12
|
Κοτσώνη
|
Χαραλαμπία
|
ΠΕ 02
|
ΓΕΛ
ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ
|
13
|
Κούλης
|
Κοσμάς
|
ΠΕ02
|
ΛΥΚΕΙΟ
ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ
|
14
|
Κουτσούκου
|
Μαρία
|
ΠΕ 11
|
1ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
15
|
Κωσταράς
|
Φώτης
|
ΠΕ 18
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΒΑΡΔΑΣ
|
16
|
Λύγκας
|
Κωνσταντίνος
|
ΠΕ78
|
4ο
ΛΥΚΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
17
|
Λύκος
|
Επαμεινώνδας
|
ΠΕ 03
|
ΓΥΜΝ. Λ.Τ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
18
|
Μάλεση
|
Σοφία
|
ΠΕ03
|
1ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
19
|
Μαυρουδή
|
Άννα
|
ΠΕ 04.02
|
1ο ΕΠΑΛ
ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ
|
20
|
Μιχοπούλου
|
Χαρούλα
|
ΠΕ 02
|
1ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
|
21
|
Μπελόκας
|
Χρήστος
|
ΠΕ 80
|
1ο ΕΠΑΛ
ΠΥΡΓΟΥ
|
22
|
Μπίσσα
|
Ελισάβετ
|
ΠΕ02
|
2ο ΕΠΑΛ
ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ
|
23
|
Νικολοπούλου
|
Φωτεινή
|
ΠΕ 79
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΕΠΙΤΑΛΙΟΥ
|
24
|
Παυλοπούλου
|
Ευρυδίκη
|
ΠΕ 02
|
3ο ΓΕΛ
ΠΥΡΓΟΥ
|
25
|
Ρεντζέλου
|
Ολυμπία
|
ΠΕ 11
|
1ο ΓΕΛ
ΠΥΡΓΟΥ
|
26
|
Σαμαράς
|
Αργύριος
|
ΠΕ 04.04
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΛΕΧΑΙΝΩΝ
|
27
|
Σοφού
|
Νικολέττα
|
ΠΕ 05
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΒΟΥΝΑΡΓΟΥ
|
28
|
Σταματίου
|
Μαρία
|
ΠΕ 80
|
ΓΕΛ ΛΑΛΑ
|
Στις
7 Νοεμβρίου στηρίζουμε την ΕΛΜΕ Ηλείας, το σωματείο μας,
Στηρίζουμε
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική ΠΑρέμβαση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου