Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

ΕΛΜΕ Ηλείας για Νέο Λύκειο: Ο «ξαφνικός θάνατος» κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικής παιδείας

Αναδημοσίευση από proini.news
-Kλιμάκωση του αγώνα αποφασίζει σήμερα με Γενική Συνέλευση η ΕΛΜΕ

Στο δρόμο και χθες η εκπαιδευτική κοινότητα, αντιδρώντας στον «ξαφνικό θάνατο» των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας που επιφέρει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας για το λύκειο.


Η ΕΛΜΕ Ηλείας, με συνέντευξη τύπου που παραχώρησε από το χώρο του 1ου Γυμνασίου Πύργου που λειτουργεί ως βαθμολογικό κέντρο, διαμαρτυρήθηκε «ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών, κοινωνικών επιστημών, οικονομικών και αρχιτεκτόνων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βρίσκονται σε διαρκή κινητοποίηση το τελευταίο διάστημα λόγω και του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η επιλογή της κυβέρνησης είναι ένα λύκειο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα λύκειο εξειδίκευσης, αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση, ένα λύκειο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση και ταυτόχρονα ένα λύκειο με τις ελάχιστες προσλήψεις εκπαιδευτικών, με ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα καθηγητών, καθώς χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται.

Μάλιστα σήμερα θα πραγματοποιηθεί και γενική συνέλευση των καθηγητών της Ηλείας στην οποία θα αποφασίσουν κλιμάκωση του αγώνα.

Με σχετική ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ, αναφερόμενη στα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά επισημαίνει: “Πρακτικά δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου από την κυβέρνηση της ΝΔ και η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου» ξεκίνησε με την πρώτη πράξη επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγητικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Μέλημα τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.


Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση οραματίζεται ένα αποστεωμένο από κάθε έννοια έρευνας, τέχνης και κοινωνικών αξιών σχολείο, που θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων. Χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση, και όπως πάντα χωρίς κανένα διάλογο, καταργεί μαθήματα καλλιτεχνικών, έρευνας (project) και κοινωνικοοικονομικών επιστημών, συνεχίζοντας την παιδαγωγική οπισθοδρόμηση που επέβαλε ψηφίζοντας το ν.4692/2020 λίγες μέρες πριν

Η κυβέρνηση, πιστή στο στόχο της για ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, ωθεί απροκάλυπτα τους/τις μαθητές/τριες στα φροντιστήρια, αδιαφορώντας πλήρως για το θεμελιωμένο δικαίωμα τους σε ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα, το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΓΕΛ, με τις καταργήσεις μαθημάτων αφήνει έκθετους/ες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που ουσιαστικά μένουν άνευ αντικειμένου διδασκαλίας στα ΓΕΛ ή και συνολικά στο δημόσιο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας) και οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ, ενώ μεγάλες συνέπειες υφίστανται και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) σε ΓΕΛ και Γυμνάσιο. Ειδικά οι ΠΕ78, από το σχολικό έτος 2021-22 κατά το οποίο θα καταργηθεί και η Κοινωνιολογία της Γ’ Λυκείου, ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν θα μπορούν να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο σχολείου.

Με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών. Χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη.  Η «εξαφάνιση» γνωστικών αντικειμένων, ειδικά στο Λύκειο θα οδηγήσει χιλιάδες συναδέλφους σε εργασιακή αβεβαιότητα και τελικά εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην καλύτερη περίπτωση από Σεπτέμβρη θα κυριαρχούν οι γενικευμένες δεύτερες και τρίτες αναθέσεις και η μόνιμη κινητικότητα των συναδέλφων για να συμπληρωθεί ωράριο.

Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές, συνολικά οι εργαζόμενοι πρέπει να βάλουμε φρένο στην πολιτική που κάνει το σχολείο χειρότερο. Μέσα από τα σωματεία μας, να παλέψουμε για ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό για τους μαθητές μας, δεν θα αναγκάζει τις λαϊκές οικογένειες να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στη τσέπη. Να παλέψουμε για ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη γνώση και θα αναπτύσσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, θα δίνει εφόδια για τη ζωή και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή, ως την ενηλικίωσή του».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου